Thursday, February 27, 2020

Days Gone Review (PS4)

- Advertisement -

Όπως κάθε φορά έτσι και τώρα, η κυκλοφορία ενός νέου τίτλου, φέρνει αναταράξεις στη gaming κοινότητα. Η κυκλοφορία του Days Gone ήταν κάτι το διαφορετικό. Ακούσαμε για αυτό κατά τη διάρκεια της Ε3 το 2016 ενώ οι συνεχής αλλαγές στην ημερομηνία κυκλοφορία του, μας είχαν προϊδεάσει για το τι θα ακολουθήσει. Η Sony μας έχει συνηθίσει σε όμορφους τίτλους αλλά είναι μία εταιρεία που σπάνια εμπιστεύεται μικρού βεληνεκούς studio για τη δημιουργία ενός AAA τίτλου. Ο γόρδιος δεσμός λύθηκε και η Bend πήρε το χρίσμα από την Sony για την ανάπτυξη του Days Gone. Έχουμε παίξει πολλά Post- Apocalyptic games, με το έπος-αριστούργημα The Last of us να βρίσκεται στις καρδίες μας. Βασικά πλέον συνώνυμο των λέξεων ζόμπι, είναι το Resident Evil και το The last of us (ίσως και το 3 επεισόδιο του Game of Thrones).

Το Days Gone κυκλοφόρησε στις 26 Απριλίου ως μία ακόμα αποκλειστικότητα του Ps4, με την Sοny να ξοδεύει το ελάχιστο όσο αναφορά τη διαφήμιση του παιχνιδιού. Αρκετός κόσμος το περίμενε. Αρκετός κόσμος το έκρινε. Εμείς θα προσπαθήσουμε να δούμε το Days Gone όσο πιο αντικειμενικά γίνεται και να αναλύσουμε βασικούς του τομείς. Το σίγουρο είναι ότι πρέπει να το κρίνουμε αυστηρά, αλλά ταυτόχρονα να έχουμε στο μυαλό μας ότι είναι η πρώτη ουσιαστική προσπάθεια της Bend Studios.

Σεναριακά, το Days Gone δεν διαφέρει και πολύ από τη γνωστή, χιλιομαγειρεμένη συνταγή όλων των post apocalyptic παιχνιδιών.  Πόνος, αγωνία, απώλεια. Το τρίπτυχο της απλότητας και της επιτυχίας. Αίμα, κυνηγητό, αγωνία για τους δικούς σου ανθρώπους, σε ένα κόσμο γεμάτο, ασθένειες, φτώχεια, ζόμπι και άφθονη αναρχία. Η ιστορία μας ξεκινά όταν ο πρωταγωνιστής μας, Deacon, αποχωρίζεται την αγαπημένη του Sara, όταν μετά από επίθεση ζόμπι, η ίδια τραυματίζεται. Παρότι στο σημείο ήταν 3 πρωταγωνιστές και θα μπορούσαν να σωθούν οι δύο, ο Deacon αποφασίζει να σταθεί στο πλευρό του αδελφικού του φίλου Boozer ο οποίος είναι τραυματισμένος ενώ ταυτόχρονα βάζει τη Sara στο ελικόπτερο σώζοντας τη. Ποτέ δε θα μάθουμε τι απέγινε η Sara. Πάντα όμως θα βρισκόμαστε στο δίλημμα αν αξίζει να την αναζητήσουμε.

Ο Boozer και ο δικός μας Deacon είναι μέλη της λέσχης μοτοσικλετιστών. Οι δύο τους έχουν μάθει να ζουν πάνω στη μηχανή. Η περιοχή του Oregon, είναι ιδανική για ένα τέτοιο σενάριο. Αχανής δρόμοι μέσα σε δάση, φοβερή ατμόσφαιρα και απέραντη φύση. Ο κατάλληλος συνδυασμός για την Bend Studios.

Σκοπός των δύο ηρώων είναι να ταξιδέψουν όσο το δυνατόν πιο βόρεια μακριά από την παράνοια, μακριά από τα ζόμπι και ίσως κοντά στη Sara. Βέβαια όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς, ένα τέτοιο σενάριο, θέλοντας και μη, περνά στον παίκτη πολλά μηνύματα που αφορούν την επιβίωση, την συντροφικότητα, την αξία της πραγματικής φιλίας κ.α. Φυσικά παρότι το έχουμε δει το σενάριο αυτό αρκετές φορές, το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα ικανοποιητικό. Παρόλα αυτά η εταιρεία μας δίνει ένα άρτιο σενάριο χωρίς κενά, με αρχή και τέλος. Όχι κάτι το συναρπαστικό, αλλά τουλάχιστον υπάρχει πλοκή.

Στα του gameplay τώρα, το Days Gone είναι ένα action,adventure, survival game με αρκετά στοιχεία stealth και open world. Η πλήρης μίξη δηλαδή. Σκοπός μας είναι να αντιμετωπίσουμε όλα αυτά τα στοιχεία όπως τα ζόμπι, οι ληστές, οι τρελοί που νομίζουν είναι ζόμπι, σε μία σειρά αποστολών μικρής δυστυχώς ή ευτυχώς, διάρκειας. Βασικοί μας εχθροί είναι Freakers ( και όχι clickers για τους the last of us fans), οι Rippers που είναι ότι πιο σχιζοφρενικό έχω συναντήσει τελευταία σε game αλλά και τους διάφορους κλέφτες και ληστές που κυκλοφορούν σε έναν χάρτη που ευτυχώς για εμάς, είναι αρκετά κατατοπιστικός.

Πέραν τον αποστολών θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε μία σειρά Bosses αλλά και άλλων εχθρών όπως αρκούδες, λύκους κ.α. Ο κόσμος του Days Gone είναι μολυσμένος από άκρη σε άκρη. Για αυτό ο κίνδυνος καραδοκεί σε κάθε σημείο. Είναι εύκολο στο 1 vs 1 μάχη με ζόμπι αλλά όταν θα σκάσουν μύτη οι μυθικές ορδές ζόμπι καλύτερα να απομακρυνθείτε.

Οι μάχες χωρίζονται σε 3 κατηγορίες. Τις meele, τις μάχες με πολυβόλα, και το stealth στοιχείο. Και στις 3 κατηγορίες υπάρχουν λάθη. Παρότι οι κοντινές μάχες είναι οι καλύτερες, δεν υπάρχει αυτό το καλό ‘’finishing’’ move που λέμε. Πολλές φορές, και λόγο του απαθούς Α.Ι. σε αρκετά σημεία , φαίνεται λες και πολεμάμε τον άνεμο. Πολλά χτυπήματα στο κενό, καθώς η κάμερα δεν βοηθά και πολύ. Παρόλα αυτά είναι εντυπωσιακά τα όπλα και οι αναβαθμίσεις που μπορούμε να κάνουμε σε αυτά. Το durability δεν λείπει ενώ ο σχεδιασμός τους είναι φανταστικός.

Στις μάχες με πολυβόλα θα θέλαμε περισσότερο αίμα, και μεγαλύτερη αληθοφάνεια. Πολλές φορές νιώθαμε ότι ρίχναμε σε Playmobil παρά σε ζόμπι. Το Stealth στοιχείο ήταν αρκετά καλό αλλά επαναλαμβανόμενο το kill. Θα μπορούσε η εταιρεία να βάλει αρκετούς διαφορετικούς τρόπους εκτέλεσης. Παρόλα αυτά θα διασκεδάσετε αρκετά. Όλα αυτά γίνονται ολοένα και καλύτερα μέσα από το skill tree το οποίο αναβαθμίζουμε συνεχώς όταν ανεβαίνουμε επίπεδο. Αυτό γίνεται μέσω του πόντων εμπειρίας που αποκτούμε από τις διάφορες αποστολές και όχι μόνο που ολοκληρώνουμε.

Στο Days Gone υπάρχουν στοιχεία που έχουμε συναντήσει και σε άλλους τίτλους. Ένα από αυτούς είναι ο μηχανισμός του Focus ο οποίος ξεκλειδώνει από το skill tree, ενώ άλλος μηχανισμός είναι το λεγόμενο ‘’μαρκάρισμα’’ μέσω το eagle view αλλά και των binoculars. Και στις δυο περιπτώσεις, οι μηχανισμοί αυτοί μας βοηθούν στο να διαλύσουμε ευκολότερα τους εχθρούς μας. Οι πόντοι αυτοί κερδίζονται μέσα από τα objectives που συνδέονται συνήθως με τα camps τα οποία έχουν δημιουργήσει οι επιζήσαντες. Κυνηγητό επικηρυγμένων, αποστολές σωτηρίας ανθρώπων κ.α. είναι τα είδη των αποστολών που καλούμαστε να κάνουμε για να κερδίσουμε credits με τα οποία μπορούμε να αγοράσουμε καλούδια. Οι συνολική μας ενέργεια και αντοχή, βελτιώνεται αν βρούμε κανένα nero box αλλά δεν λέω περισσότερα.

Τα όπλα μας χωρίζονται σε primary, secondary και special. Primary θεωρείται ένα αυτόματο πολυβόλο, δευτερεύων ένα πιστόλι και ειδικό ένα sniper ή μία βαλίστρα για παράδειγμα. Το Crafting του παιχνιδιού είναι εξαιρετικό και θα μας βοηθήσει σε αμέτρητα σημεία. Όπως για παράδειγμα ένα ‘’bug’’ που βρήκαμε για να νικήσουμε μία ορδή. Συνεχής attention shots. Μάζεμα των ζόμπι σε ένα σημείο, και μετά το Molotov craft παίρνει φωτιά. Το να συλλέγει κάποιος αντικείμενα είναι πολύ σημαντικό. Με αυτά μπορούμε να κάνουμε αναβάθμιση τη μηχανή μας, η οποία θέλει και αυτή τη φροντίδα της. Λάδι, ξύδι, συντήρηση, αλλαγή φίλτρου. Μακριά από εμάς, αλλά δεν πρέπει ποτέ να ξεμείνετε από βενζίνη. Γενικά στο κόσμο του Days Gone υπάρχουν αμέτρητα πράγματα να κάνει κάποιος.

Δυστυχώς στις μάχες είδαμε αρκετά frame drops ειδικά προς το τέλος. Τα textures σε μερικά σημεία ήταν το λιγότερο ερασιτεχνικά, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών ήταν απρόβλεπτη. Σε κάποια σημεία δουλεμένη σε άλλα χανόταν η μπάλα. Παρόλα αυτά φάνηκε η προσπάθεια της Bend να δώσει ότι καλύτερο μπορεί στα γραφικά. Εκεί που δεν τα κατάφερε καλά ήταν στους διαλόγους που ήταν αρκετά κουραστικοί και μονότονοι. Οι ηθοποιοί ήταν εξαιρετικοί στη δουλειά τους, με το lip sync να είναι φοβερό.

Ο τομέας στον οποίον το Days Gone παίρνει 10/10 είναι ο ήχος. Ελάχιστα ακούστηκε το γεγονός ότι o Νathan Whitehead ανέλαβε εξ ολοκλήρου τη δημιουργία του ηχητικού τομέα του Days Gone. Ο γνωστός από το έργο του σε ταινίες όπως το The Purge, Battleship, Desperate Housevives αλλά και σε video games όπως το Gears of War 3, Bioshock 2 κ.α. δημιούργησε ηχητικά εφέ τα οποία ταιριάζουν γάντι στο παιχνίδι. Η ατμόσφαιρα του παιχνιδιού σε συνδυασμό με τις εναλλαγές στο soundtrack ανεβάζει αρκετά το πήχη στο Days Gone. Δυναμικές νότες  που μας ταξιδεύουν. Ξεχωρίσαμε το ομώνυμο ‘’days gone’’ αλλά και το ‘’Lost Lake’’. Απόλαυση!

Εν κατακλείδι, το Days Gone είναι η πρώτη προσπάθεια σε τόσο υψηλό επίπεδο μίας εταιρείας που έχει να μας δώσει ακόμα πολλά. Σεναριακά το παιχνίδι δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο, ενώ το gameplay παρότι διασκεδαστικό έχει τα προβληματάκια του. Κακή εντύπωση μας άφησαν τα συνεχής frame drops που κανένα Patch δεν είδαμε να βοηθά, ενώ σε μερικά σημεία τα textures ήταν κάτω του μετρίου. Η παντελής απουσία multiplayer δεν μας χάλασε αν και είμαι σίγουρος ότι πολλοί θα ήθελα διαδικτυακό ξύλο. Αυτό που κρατάμε είναι ο φοβερός ήχος αλλά και το γεγονός ότι τουλάχιστον έχουμε μπροστά μας μία πλήρης post apocalyptic εμπειρία. Ευχαριστούμε τη Sony Playstation Cyprus για τη χορηγία του τίτλου!

- Advertisement -
Gameplay
75 %
Graphics
75 %
Technicals
75 %
Value of Money
80 %
Audio
100 %
Antonios Gkogkas
Antonios Gkogkas
Άπλός Χομπίστας που συλλέγει ότι υπάρχει σε gaming. Φανατικός Rpgιάκιας με αγαπημένα το Diablo και το WOW. Horde μέχρι το χιόνι να γίνει μαύρο. Και στα δικά σας.

Leave a Reply

  Subscribe  
Notify of

Must Read

Ανακοινώθηκε το Huawei P40 Lite.

Εξωτερικά. Το Huawei P40 Lite έρχεται με μία IPS LCD οθόνη με FullHD+ ανάλυση (2310 x 1080 pixels) με την μπροστινή κάμερα ενσωματωμένη στην...

LG: V60 ThinQ 5G το κτήνος της εταιρίας με SD 865 και τεράστια Μπαταρία 5.000mΑh!!

Η ναυαρχίδα της LG με όνομα V60 ThinQ έχει ανακοινωθεί, ενσωματώνει το κορυφαίο chipset της Qualcomm, Snapdragon 865 σε συνδυασμό με το Snapdragon X55...

Οι κακοί δεν μπορούν να χρησιμοποιούν iPhone σε ταινίες

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη των Knives Out και Star Wars: The Last Jedi, Rian Johnson, η Apple δεν θέλει οι κακοί των ταινιών να...

Τα Galaxy S20 είναι τα πρώτα που παίρνουν πιστοποίηση ταχείας φόρτισης USB!

Η σειρά Galaxy S20 γίνεται η πρώτη σειρά που παίρνει πιστοποίηση ταχείας φόρτισης USB. Αυτό περιλαμβάνει: Programmable Power Supply (PPS) και USB-Power Delivery 3.0.Αυτό...

Πως να κάνεις εύστοχες αναζητήσεις στο Google

Πόσες φορές έτυχε να ρωτηθείς για κάτι και να απαντήσεις "Googlαρε το"? Και πόσες φορές απο αυτές έλαβες απάντηση "Μα δεν βγάζει τίποτα σχετικό!"....